عنوان: ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی،پژوهشی و درمانی اعضاء هیئت علمی |
|
دامنه: اساتید محترم / فراگیران رشته های مختلف علوم پزشکی کد: ر ا / پایش و ارزشیابی/2006 صفحه :4-1 |
تاریخ تدوین : دی ماه 95 تاریخ بازنگری: اسفند ماه 96 تاریخ ابلاغ: فروردین 97 |
این روش اجرا با هدف بهبود عملکرد، تضمین کیفیت و ارائه بازخورد مناسب و همه جانبه نگر به اعضاي هیأت علمی و مسؤولین اجرایی براي اخذ تصمیمات مقتضی و تشخیص نقاط قوت و ضعف به عنوان عاملی کمک کننده در زمینه ارتقاي کیفیت، پژوهش و تولید علم، نوآوري و ابداع، رصد حرکت عمومی جامعه و مداخله مسؤولانه در آن،نظری ه پردازي و تربیت متخصصان و کارشناسان، فرهنگ سازي و ایفاي نقش الگویی براي دانشجویان و دانش پژوهان،ارائه خدمات مدیریتی و اجرایی تدوین گردیده و امید است تا با نگاهی جامع و فراگیر، زمینه ارتقاي جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل را فراهم آورد.
تعاریف:
عضو هیأت علمی: عضو شاغل در دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت رسمی، پیمانی و طرح سربازي با دانشگاه همکاري می نماید
اهداف:
- شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد اعضاي هیأت علمی و تلاش جهت بهبود آن از طریق رفع نواقص.
- ارائه بازخورد جامع به عضو هیأت علمی براي رفع نواقص و توسعه موارد قوت.
- ارائه بازخورد جامع به مدیران بلافصل و برنامه ریزان ستادي براي تمهیدات لازم در مسیر ارتقا کیفیت و رفع نواقص.
- ساماندهی فرایند ترفیع، تشویق و تذکر و انتخاب عضو هیأت علمی نمونه، تمدید قرارداد هیأت علمی پیمانی و ...
- شناسایی ظرفیت هاي بالقوه و توانمند ي هاي اعضاي هیأت علمی به منظور بهر ه گیري در مناصب مدیریتی واجرایی.
روش اجرا :
- نظارت ها بصورت مستمر در حوزه های مختلف کاری (آموزشی،پژوهشی و درمانی ) انجام می شود و داده ها توسط واحد های مختلف ناظر جمع آوری میگردد
- شاخص های درمانی بصورت شش ماهه و شاخص های آموزشی و پژوهشی بصورت سالانه به هر استاد بازخورد داده می شود
- این بازخوراد تحت نظارت معاون آموزشی مرکز و با ابلاغ رئیس مرکز به اساتید مربوطه بازخورد داده می شود
- بازخورد ها در قالب یک نامه رسمی بصورت حضوری به هرکدام از اساتید تحویل داده می شود
- ارائه بازخورد به اعضاي هیأت علمی در راستاي تقویت نقاط قوت و رفع نواقص عملکردي ایشان.
- برای هر کدام از حوزه های کاری شاخص های کلیدی تعریف شده است ( با توجه به تخصص عضو هیئت علمی ) که در ارائه بازخورد و مقایسه آیشان با سایر هم گروه ها کمک کننده است
- یک نسخه از بازخورد های مرکز به اساتید در اختیار حوزه معاونت آموزشی و رئیس دانشکده مربوطه قرار می گیرد
- طبق مفاد تفاهم نامه بین مرکز و دانشکده ، از نتایج این بازخورد ها در انجام ترفیع سالانه اعضائ هیئت علمی باید استفاده شود
- به اعضائ هئیت علمی که نتیجه ارزیابی به ایشان منعکس شده است فرصتی داده می شود تا در خصوص نتیجه این شاخص های نظارتی اظهارنظر نمایند
- شناسایی توانمند ي هاي اعضاي هیأت علمی به منظور نگهداري نتایج در بانک اطلاعاتی و استفاده از آن ها در تصمیم گیري هایی از قبیل پست هاي مدیریتی – اجرایی.
- شناسایی نقاط ضعف اعضاي هیأت علمی به منظور برگزاري کارگا ه ها و دور ه هاي آموزشی.