فهرست

پیوند کلیه

پیوند کلیه

     انجام پیوند کلیه برای اولین بار در شمال کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل از سال 1378 شروع شد. در این سال، رسیدگی به بیماران با نارسایی کلیه و دیالیزی نسبت به مراکز دیگر و تهران در سطح غیر قابل قبول و پایینی قرار داشت. مقدمات و آمادگی برای انجام دیالیز در تهران امکان پذیر بود. رفت و آمدهای مکرر به پایتخت و عدم رسیدگی به موقع به این بیماران و نبودن متخصصین مربوطه باعث افزایش رنج و درد بیماران و مرگ و میر آنها می شد.

     با افتتاح بخش پیوند کلیه از سال 1378 در بابل، روند رسیدگی به این بیماران برای نزدیک شدن به استانداردهای مناسب، شتاب چشمگیری یافت و آمادگی لازم برای انجام دیالیز در استان امکان پذیر شد. مراحل انجام بهترین روش درمانی این بیماران یعنی "پیوند کلیه" در استان شروع شد و متخصصین مربوطه یکی پس از دیگری به جهت ایجاد محیط فعالیت مناسب، جذب شدند.

     از این پس، تمام مراحل آمادگی برای دیالیز خونی، دیالیز صفاقی و پیوند کلیه در استان مازندران و بابل قابل انجام است. انجام آزمایشات تخصصی،تصویر برداری پزشکی (آنژیوگرافی و اسکن ایزوتراپی) آمادگی دهنده گیرنده کلیه امکان پذیر شد. با تلاش صادقانه دست اندرکاران و نیروی انسانی، بخش پیوند کلیه هم چنان به رشد و بالندگی خود ادامه می دهد.

     آخرین تلاش در این جهت، تأسیس بخش جدید پیوند کلیه در بیمارستان شهید بهشتی بابل، مطابق با استانداردهای بهداشتی-درمانی ایده آل با محیط فیزیکی مناسب، اتاق های ایزوله (11 اتاق) سرویس های بهداشتی مناسب، تخت های مناسب، سرویس احضار پرستار، سرویس اینترنت، اتاق VIP و تجهیزات مناسب و غیره می باشد که می تواند حتی برای توریسم درمانی نیز مناسب باشد. گروههای مختلفی از پزشکان متخصص و فوق تخصص بشکل مستقیم و غیر مستقیم به بیماران پیوندی در این مرکز به ارائه خدمات مشغول هستند.

کادر پزشکی:

رئیس و موسس بخش: دکتر اباذر اکبرزاده پاشا، متخصص ارولوژی و فلوشیپ پیوند کلیه

نام پزشک

تخصص

دکتر اباذر اکبرزاده پاشا

متخصص ارولوژی و فلوشیپ پیوند کلیه (دانشیار)

دکتر فرشید اولیایی

فوق تخصص بیماریهای کلیه بالغیی (آستادیار)

دکتر رقیه اکبری

فوق تخصص بیماریهای کلیه بالغین (دانشیار)

دکتر هادی سرخی

فوق تخصص بیماریهای کلیه اطفال (استاد)

دکتر عبدالرحیم قلی زاده پاشا

متخصص جراح عمومی (دانشیار)

دکتر یوسف رضا یوسف نیا پاشا

متخصص ارولوژی و فلوشیپ پیوند کلیه (دانشیار)

 

کادر پرستاری:

سرپرستار: زهره دهقان/کارشناس پرستاری

     تعداد نیروی پرستاری شاغل در این بخش شامل 13 نفر می باشد که کلیه نیروهای پرستاری این بخش از پرستاران مجرب انتخاب شده که با سعی و تلاش شبانه روزی خود، مراقبت و پرستاری از بیماران عزیز را با تجربه و علم روز ارائه می دهند.