فهرست

آزمایشگاه

آزمایشگاه بیمارستان شهید دکتر بهشتی

 

آزمایشگاه یکی از بخش های مهم در بیمارستان شهید دکتر بهشتی است که به طور 24 ساعته فعال بوده و در خدمت همشهریان محترم می باشد .سرویس دهی به بیماران در دو بخش سرپایی و بیماران بستری انجام می شود.

این واحد شامل بخش های زیر می باشد:

 

1-بیوشیمی:شامل دستگاه هیتاچی 902 و فلیم فتومتر است.

)انجام کلیه ی آزمایشات بیوشیمی و NA/K)

2-میکروب شناسی:که در دو بخش عمومی و تخصصی فعالیت دارد و در تشخیص بیماری های عفونی ادراری،تنفسی و ... نقش بسزایی دارد.هم چنین  به بخش کنترل عفونت بیمارستان در جهت ایجاد محیط عاری از میکروب کمک می نماید.

 

 

3-هماتولوژی(خون شناسی):با در اختیار داشتن دستگاه هایی چون sysmex KX21N ، سدیمان ریدر 30 کاناله و sysmex K800  در تشخیص بیماری های خونی  و فرآورده های آن به پزشکان محترم کمک می نماید.

4-هورمون شناسی: با در اختیار داشتن دستگاه های گاماکانتر و الایزا به دو روش و انجام آزمایش هایی چون:

PSA،فریتین،ßHCG،گروه هپاتیت(Hbs Ab,Hbs ag ..) آزمایشات تیروییدی(T3, T4 و TSH) در تشخیص این بیماری ها که اغلب بی علامت هستند تاثیر گذار است.

5-بانک خون:به طور شبانه روزی با سازمان انتقال خون بابل در ارتباط است و در فراهم نمودن خون و فرآورده های آن شامل:FFP  پلاکت کرایو و ... با سازمان همکاری دارد تا فرآورده ها در کمترین زمان ممکن برای بیماران تهیه شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

6-سرولوژی: در تشخیص بیماری های عفونی و شایع (تب مالت،حصبه...) بیماری های آرتریت روماتویید و مفصلی کمک می نماید.

شایان ذکر است این واحد با در اختیار داشتن کادری با سابقه و مجرب که ماحصل سال ها کار و تلاش است در تشخیص انواع بیماری همراه همیشگی پزشکان محترم است