فهرست

خارج کردن کلیه های غول آسا، توسط دکتر اکبرزاده پاشاجراح کلیه و مجاری ادراری در بیمارستان شهید بهشتی

خارج کردن کلیه های پلی کیستیک با وزن 12 کیلوگرم در بیمارستان شهید بهشتی
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی بابل ، دکتر اکبرزاده پاشا جراح کلیه و مجاری ادراری از خارج کردن کلیه های پلی کیستیک با وزن 12 کیلوگرم در این بیمارستان خبر داد.
دکتر اکبرزاده گفت: بیمار آقای ۳۹ساله دیالیزی با درد شکمی و افزایش فشار خون و کم خونی شدید به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه نمودند که پس از بررسی و معاینات و انجام سی تی اسکن ، کاندید جراحی قرار گرفتند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در این عمل جراحی بدلیل بیماری پلی کیستیک هردو کلیه بیمار که بسیار بزرگ و به وزن تقریبی ۱۲کیلوگرم بود از بدن خارج شد.
دکتر اکبرزاده پاشا جراح کلیه و مجاری ادراری افزود: وزن طبیعی دو کلیه بین ۳۰۰ تا۳۵۰ گرم می باشد.
وی بیان داشت: این بیماری شامل رشد کیست های غیر سرطانی درون کلیه می شود که با گذشت زمان، آنها بزرگ شده و به طور قابل توجهی افت عملکرد کلیه را در پی دارند. این کیست ها اگرچه سرطانی نیستند، اما می توانند با مایع پر شده و به اندازه ای رشد کنند که کلیه ها دیگر قادر به ارائه عملکرد مورد انتظار خود نباشند.
دکتر اکبرزاده ادامه داد: وجود خون در ادرار که ممکن است گاهی اوقات مشاهده شود وجود پروتئین در ادرار ، درد کمر ، سنگ کلیه، درد یا تورم شکم، فشار خون بالا، عفونت تکرار شونده کلیه از علائم و نشانه‌های اولیه‌ی ابتلا به بیماری کلیه پلی کیستیک می باشد.